فتح قریب

بایگانی

هسته بحث

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱ ب.ظ

 می دانیم  به لحاظ اقتصادی و سیاسی در شرایط خاصی قرار گرفته ایم و نیاز است تا اقشار جامعه را نسبت به وضعیت اقتصاد و مذاکرات آگاه نماییم و نیز باید بتوانیم چشم انداز روشنی را از آینده ایران اسلامی پیش رویشان ترسیم کنیم.

 

  سه دسته مخاطب وجود دارد:

1. نیرو های انقلابی که شاخصه آنها ولایی بودن و تبعیت از دستورات رهبری است.

2. لیبرال ها و روشنفکر مئآب ها  که یا بخاطر مسایل سیاسی و یا نحوه تفکر لیبرالی شان معتقدند تنها راه، سازش با آمریکا است.

3. مردم بی طرف که به لحاظ سیاسی فی نفسه تحلیل خاصی ندارند و تابع جو فکری غالبند.

 

   عمده کار ما  روشنگری برای گروه سوم یعنی مردم بی طرف است، چرا که گروه اول نسبتا توجیه اند، و گروه دوم را به زحمت می توان توجیه کرد.


   راهبرد  فعلی ما تا پایان مذاکرات هسته ای به نظر میرسد در این سه مطلب است:

 1. آگاه ساختن مردم از اینکه شکوفایی اقتصادی در گرو مذاکرات نیست.

 2. تبیین نبرد مستضعفین با مستکبرین در شرایط کنونی و امید به اینکه در صورت پیروزی، به توسعه، عزت و امنیت بیشتری دست خواهیم یافت.

 3. حفظ وحدت ملی و پرهیز از ایجاد فضای تنش و کشمکش داخلی.

 

  تفسیر راهبرد اول: بدنه ی جامعه باید بداند که بهبود وضع اقتصاد در گرو مذاکرات نیست، یعنی اینگونه نیست که اگر مذاکرات به نتیجه برسد، همه چیز درست می شود و بالعکس اگر به نتیجه نرسد، در بدبختی وفلاکت فرو میرویم! علاوه بر اینکه اگر توافقات نهایی بر اساس بیانیه لوزان باشد، تحریم های اساسی نیز برداشته نخواهند شد.

 

  تفسیر راهبرد دوم: در شرایط امروز باید فضای جنگ را پذیرفت و آن را نبردی فراملی و "جنگ مستضعفین و مستکبرین" معنا کرد. ولکن آخر این تقابل، شکست نیست بلکه به شرط آنکه مقاومت کرده و به پیروزی برسیم، (غیر از حصول نتایج معنوی) عزت ملی مان افزایش می یابد، وضع اقتصادمان بهبود پیدا میکند، امنیت و رفاهمان بیشتر میشود.(برای تبیین باید محتوای زیادی تولید کرد و مطالب زیادی را جمع آوری نمود تا خود  تبدیل به "گفتمان" در بدنه ی بی طرف جامعه شود)

  

  تفسیر راهبرد سوم: چیزی که در شرایط  فعلی مهم است، حفظ آرامش در فضای عمومی کشور و امید داشتن مردم به آینده انقلاب اسلامی است، لذا باید از تمام کارهایی که مردم را تحریک سیاسی می کند پرهیز کرد و فضای تنش و کشمکش داخلی را در کشور به وجود نیاورد. هرگونه تنش و منازعه داخلی که به بدنه جامعه برسد، موجب تضعیف نیروی مقاومت است.

 

  پیاده سازی این سه راهبرد، به دو صورت امکان پذیر است:

 1. شفاهی  2. رسانه ای


  *تبلیغ شفاهی: ما می توانیم زنجیره ای از افراد هم رای خود را پیدا کرده و بعد از تشریح وضعیت کشور و بیان راهبرد ها، ایشان را برای روشنگری در اجتماع، و تاثیرگذاری در جهت حفظ وحدت ملی و لزوم همزبانی دولت و ملت، بسیج نماییم.

 

 این افراد باید سه شاخصه داشته باشند:

1. ولایی بودن   2. درایت کافی   3. موثر بودن در اجتماع

در توضیح درایت : چون آرامش در فضای کنونی اهمیت دارد، باید مراقب بود در بحث ها و گفت وگوها، بجای القای امید وآرامش، تنش وهیجان های بی مورد ایجاد نگردد.

 

 *تبلیغ رسانه ای: بدنه ی بیطرف جامعه را میتوان (از طریق برنامه های پیام رسان مانند واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی) با پخش کلیپ، عکس، متن و ... نسبت به اهداف و دشمنی های غرب، و راه های مقابله با آن و مسیر رسیدن به شرایط خوب اقتصادی آگاه نمود.

 

نکته بسیار مهم:

تبلیغات چه شفاهی و چه رسانه ای باید به لحاظ فرم و محتوا به گونه ای باشد که در عامه ی مردم و بدنه ی بی طرف تاثیرگذار باشد چرا که آنچه در ذهن ماست در خیلی از موارد با آنچه سلیقه جامعه است، تفاوت زیادی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۸
مهدی صداقت

نظرات  (۱)

مطالب خوب است.اما فضای وبلاگ ضعیف وفقط متن موجوداست که این ضعف  است.فضای بی روح وبلاگ درست شود.به روز تر باشد.بخشی ازاخبار مذاکرات بروی وبلاگ باشد.با ارزوی فتح@

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی